Labels

Thursday, November 17, 2011

Menanti keputusan

Hari ni result UPSR keluar
Kalau Balqis seorang anak normal
Aku juga pasti berada ke sekolah sekarang
Menantikan keputusannya

Tapi inilah yang telah ditetapkan untukku
Ada 4 anak, tapi 1 tidak perlu ambil UPSR
Malah, apapun tidak boleh dibuat sendiri
Semua perlu dibantu
"everything needs to be prompted"

Walaupun perkara semudah menuang air ke dalam gelas
Masih perlu dibantu
Kesabaranku juga selalu tercabar
Setiap kali mengurus dirinya
Kerisauanku berpanjangan
Tentang masa depannya tanpaku di sisi
Tapi aku terus melatih diri
Untuk redho dan terima anak ini dengan hati terbuka

Cikgu di sekolahnya pun seperti lebih gembira
Kalau dia terusan tidak hadir
Di mana kasih sayang?
Di mana rahman dan rahim?
Di mana empati?
Di mana simpati?
Di mana perhatian?
Untuk anak istimewa sebegini

Aku tiada jawapannya
Aku tidak mahu menyalahkan sesiapa
Aku tidak berdaya membetulkannya
Kerana aku juga hamba Allah
Yang mahu mengabdikan diri untuk Allah
Dengan apa saja kurniaanNya
Untuk menjadi hamba Allah yang lebih baik

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen yang membina dan berhikmah. Terima kasih didahulukan.