Labels

Monday, October 5, 2015

RO vs KW

Dipetik dari grup WA.

========================================

Assalamualaikum teman2.

Saya terpanggil untuk berkongsi pengalaman menggunakan air RO selama 12 tahun sekeluarga.
Saya mula membeli penapis air sistem RO agak terkenal di m'sia pd tahun 2002.

Pada tahun 2005 suami saya disahkan slip disc.

Ketika operation doktor sgt terkejut kerana tulang yg perlu dipotong x perlu menggunakan cutter tetapi guna tangan sahaja sudah memadai. Masih teringat kata2 doktor ketika melawat suami di wad.
"Apa awak dah buat dgn tulang awak? Awak meyenangkan kerja saya...rapuh sangat tulang awak...guna tangan aje dah patah." Sambil ketawa.

Suami agak terasa.

Pada tahun 2007, 5 tahun setelah meminum RO  Saya mengalami masalah haid tidak teratur...
Saya pernah keguguran dan pada 2009 saya disahkan mengalami fibroid dan masih menderita masalah haid terpaksa mengambil pil hormon untuk mengatasinya...
Akhirnya masalah  semakin tidak dpt dibendung kerana fibroid dan masalah haid semakin serius. Akhirnya keputusan yg berat terpaksa diambil ...
Saya  terpaksa dibedah membuang rahim kerana mengalami pendarahan yg melampau sehingga kekurangan darah.

Anak2 saya juga mengalami masalah haid tidak teratur. Mereka membesar dengan air RO.
Setelah diamati dan diteliti tidak keterlaluan jika saya menyimpulkan penyebabnya adalah kerana kesan dari meminum air RO.

Yg berasid dan kehilangan fitrahnya.
Sebagai bukti bagi menguatkan lg kesahihan itu ialah seramai 5 orang rakan2 saya mengalami komplikasi yg yg sama  iaitu reput tulang ,kanser dan  masalah haid.
Dan kelima lima mereka minum air RO dari jenis penapis yg sama.

Kes 1
Anak remaja salah seorang rakan telah disahkan mengidap  kanser ovari tahap 4.

Kes 2
Seorang rakan merupakanjiran juga slip disc.

Kes 3
Seorang lagi mengalami patah kaki tidak  semena mena ketika sedang berjalan . .macam tidak masuk akal tetapi itulah hakikatnya....tulang menjadi sangat.rapuh .

Kes 4
Seorang lagi jiran mengadu suaminya terpaksa dimasukkan ke wad hospital . Masalahnya tulang bahu terkeluar dari engsel buat kali kedua.. didapati tulang bahunya rapuh dn slip dari bahu.

Kes 5
Rakan yg mmperkenalkan penapis ro itu sendiri, ibu dan adik nya disahkan breast canser.

Byk lagi kes kes diluar sana . Sudah sampai masa info info ini diambil serius.
Skrg kami sekeluarga sudah semakin sihat. Kami bertukar kepada kangen alkalize ionize water. Byk antioksidan, beralkali dan molekulnya sgt halus. Alhamdulillah.

Atas dasar pengalaman dan pengamatan..Mudahan memanjangkan manfaat dan menjadi tauladan. Bukan  meraih kemudaratan berpanjangan.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen yang membina dan berhikmah. Terima kasih didahulukan.